Nyheder

Mandag 6 juni skovvandring for landsbyens borgere

Med udsigt til tordenvejr  og regn over Møn havde de opmødte regnjakken klar og optimistisk tro på at det ikke skulle stoppe dem fra den annoncerede skovvandring med folk fra landsbyen.

Afventende udbyborgere inden afgang til aften vandring i skoven

Gruppen fik en eksklusiv indsigt i hvor der kan ses orkideer i skoven, hvor der er opsat uglekasse, historien bag de nye opsatte fuglekasser i skoven. Ligeledes hvor den lille hasselnøddeskov befinder sig, som leverer nødder til alle i slutningen af sommeren.

Vi fik også historien om den ene natugleunge som lige har forladt reden fra kirkemosevej 22.

Udby Times var på besøg og fik et godt billede af den vagtsomme voksne ugle.

Natugle sommer 2011 Kirkemosevej residensen

Der blev givet en grundig historie om hvilke fugle der yngler i skoven og vi hørte en del af fuglene på turen rundt. Vi kom også udenfor stierne og fandt det højeste punkt i skoven i nordenden helt ude ved skellet, hvor der er opsat en bænk.

udsigtsbænk i det nordlige skel i Udby Skov

En tur forbi Skallemosen hvor der var en skøn nyslået sti hele vejen rundt,  så ingen fik våde sko eller stikkende tidsler på benene.

Der blev fortalt en historie om hyldetræet som også findes rundt om i skoven og hvis blomster næsten er klar til at blive plukket til hyldeblomstdrik eller andet. En opskrift på hyld på mange måder fik alle med sig hjem efter at have drukket aften teen til lyden af de grønne frøer ved Skallemosen.


Fredag 3. juni 2011 udkom Udby Times for anden gang elektronisk

Torsdag fik alle borgere i Udby lagt en seddel i postkassen om at de dagen efter kunne gå ind på www.udbytimes.dk og læse nr. 2 elektronisk Udby Times.

Desuden blev aftenvandring i Udby skov annonceret. Den finder sted mandag 6. juni kl 19.30. Alle er velkomne på hjørnet af Udbygade og Dirkvej. Husk aftenkaffen og myggebalsam.!

Redaktionen ønsker alle en god læselyst!

Husk at du kan abbonere på avisen i en trykt udgave i postkassen 4 gange om året.

Læs mere i Udby Times.


Vores nye hjemmeside går i luften!

På søndag den 20. marts mellem kl 13-14 kan du få en gratis kop kaffe, hilse på redaktionen
og se den nye hjemmeside på computer i Wedeles Hus, Udbygade 4.

Udby Times gik i luften søndag den 20. marts 2011 kl. 13. Det skete på rigtig vis med et trådløst USB stik på en bærbar PC i Wedeles Hus.
Besøgende fra landsbyen kiggede ind og så hjemmesiden "online", hvor også den nyeste avis var lagt ind. Den var selvfølgelig også på papir i Wedeles Hus. Den nyeste version af Udby Times vil altid findes i Wedeles Hus så alle kan se den.
Der var besøg af 10-15 beboere som over en gratis kop kaffe og kage fra Ruth og Henrik fik snakket om avisen og også lige vendt den aktuelle vandsituation i Udby.
Redaktionen var tilfreds med premieren. Der forlød af der allerede er indgået nabo aftaler om at printe avisen ud til hinanden.
Der er også allerede modtaget årligt abonnement på 60 kr fra folk i landsbyen, som stadig ønsker at få avisen bragt på papir i postkassen som hidtil.
Se billeder fra arrangementet under menupunktet "Billeder".