Nyheder

10.januar 2016

Vindmølleplaner nordøst for Udby

Vordingborg Kommune har indkaldt høringssvar på deres vindmølleplaner bl.a. på landområdet nord for Udby ved Nordfeldt og ved Borre Sømose.
Alle kan indsende høringssvar på vindmølleplanen frem til tirsdag 13. januar 2016.
Se nærmere på kommunens hjemmeside:
http://www.vordingborg.dk/cms/site.aspx?p=20508
Også kommunens Strategisk energiplan 2015 er i høring frem til 27. januar 2016. Her behandles vindmøller  som en del af planen.

Herunder kan I se det høringssvar på vindmølleplanen som i dag er indsendt af nogle borgere fra Udby.

venlig hilsen Udby Times

 

Udby d. 10.01.2016

Høringssvar til: ”Indkaldelse af forslag og idéer til planlægning for vindmøller” (Vordingborg Kommune), for så vidt angår Møn, områderne 6 og 7.

 

Nedenstående er en gennemgang af, hvorfor vi mener, der ikke bør etableres omtalte vindmøller på Møn. Indledningsvis forholder vi os til de konkrete områders egenart, herunder deres store betydning for det vilde dyre- og særligt fugleliv. Ud over at gøre opmærksom på de oplagte gener for lokalbefolkningen, gør vi afslutningsvis rede for, hvorfor vi mener, at så store møller, som omtalt, hører til ude på havet.

 

Nordfeld (Gammelsø mose)

Nordfeld - Gammelsø mose (område 6) er en del af et herregårdslandskab med stort naturindhold og som kulturlandskab meget smukt. Der er en særlig ro i området, omgivet af skove og kyst. Det er et enestående område, som ikke finder sit lige på Møn. Det er et unikt kystnært område, der med sine stier og markveje i rigt mål nydes af såvel lokalbefolkning som turister, der dagligt går og cykler der. Vindmøller i den iflg. planen angivne størrelse (≈ 3,15MW/mølle) vil være et voldsomt dominerende indgreb i landskabet og vil helt ødelægge områdets herlighedsværdi.

 

Udover sin oplagte herlighedsværdi ligger området på en vigtig trækrute for rovfugle (træk langs Møns nordkyst), ligesom marker og brakområder er vigtige rastepladser for trækfugle, bl.a. gæs, regnspover og traner, og fourageringsområde for rovfugle. Af særlige ynglefugle kan bl.a. nævnes rødrygget tornskade, stor skallesluger og ravn. Helt særligt for området er ynglende havørn og ynglende rød glente. Begge arter er fåtallige ynglefugle i Danmark, og i Vordingborg Kommune yngler kun 4 par havørne og ganske få røde glenter (kun et par kendt med sikkerhed). Opstilling af møller her kan have stærk påvirkning på fugle og flagermus, eksempelvis kollisioner med- og trykpåvirkning fra møllevingerne.

Området bør derfor tages ud af planlægning for vindmøller

 

Borre Sømose

Borre Sømose (område 7) er et potentielt område for naturgenopretning, af den grund dårlig til placering af vindmøller. Ligeledes gælder her, at ynglelokaliteter for havørn og rød glente er ganske tæt på. Området er kystnært.

Området bør derfor tages ud af planlægning for vindmøller

 

UNESCO Biosfæreområde

Opstilling af vindmøller på de to nævnte lokaliteter harmonerer slet ikke med Vordingborg Kommunes ønske om at Møn og omliggende øer skal blive det første danske UNESCO Biosfæreområde. Kommunen har jo netop involveret sig i Biosfæreprojektet for at opnå dette.

Et sådan biosfæreområde vil have en positiv effekt på bosætning og turismen, som kommunen jo ønsker at arbejde for. Store tekniske installationer som vindmøller i et biosfæreområde harmonerer ikke med denne målsætning.

 

For beboerne i og omkring de store møller

Beboerne i nærheden af møllerne kan blive stærkt generet af lyden og ikke mindst lysglimt fra de store møller.

 

Store vindmøller hører til på havet.

I særdeleshed er opstilling af vindmøller i kystnære landområder, som f.eks. ovennævnte, problematisk, fordi mange trækfugle længst muligt undgår at flyve større afstande over vand og derfor følger kysterne. Store møller på land er forbundet med store gener for lokalbefolkningen, som påtvinges en meget generende nabo. Derfor hører store møller til på havet. Her kan de bygges større og skaber desuden nyt levested for biologiske arter på og omkring pillerne, som møllerne bygges på. Dette vil være medvirkende til at understøtte den voksende lystfiskerindustri, som Vordingborg Kommune nyder godt af i disse år.

 

Fastholder Vordingborg Kommune en landbaseret energiproduktion, vil solenergi være en bedre løsning. Efter danske forhold, ligger Møn i den gode ende, hvad angår solskinstimer på årsbasis. Disse anlæg vil kunne placeres i ikke kystnære områder. Kystlandskaberne er som bekendt kommunens største natur- og rekreative ressource. Vordingborg Kommune har derfor en særlig forpligtigelse for at forvalte kysterne i overensstemmelse hermed.

 

Med venlig hilsen

Charlotte S. Rohde, Udbygade 29, 4780 Stege 

Carsten R. Rohde, Udbygade 29, 4780 Stege

Helle Hemmingsen, Kirkemosevej 22, 4780 Stege 

Bjarne Hemmingsen, Kirkemosevej 22, 4780 Stege 

Susanne Rosenild, Udbyvej 11, 4780 Stege

Chris Poole, Udbyvej 11, 4780 Stege

Annelise Nielsen, Udbygade 40, 4780 Stege

Thorkild Sørensen, Udbyvej 40, 4780 Stege


26.12.2015

Årets julehjerte 2015 blev uddelt i landsbyen 19. december.

I 2015 gik julehjertet til trafikgruppen. Se nærmere om uddelingen og de andre nominerede i næste nummer af Udby Times.

 

Ny medelelse om fibernet i Udby

Stig, som sidder i gruppen som har kontakt med Fibia, har informeret Udby Times om at tilslutning og færdiggørelse af Fibernet nu er sat til uge 21.

Start på gravearbejdet er stadig uge 2.

Hermed er denne information givet videre.

I kan i øvrigt se på http://www.fibia.dk/privat/subsites/fiberbyer/vestmoen/


14. december 2015

Kære Udbyborger
Herunder den seneste nye info om Udby

Uddeling af årets julehjerte
Kom og vær med til at fejre uddelingen af årets julehjerte til nogen  i landsbyen som har gjort noget godt for Udby i det forgangne år.
Der vil være gratis lokal musik og juleforplejning til alle.
Henrik og Ruth lægger hus til og byder indenfor på lørdag 19. december kl. 15-16 i Wedeles Hus, Udbygade 4.


Udby landsbylaug ønsker følgende information udsendt med nyhedsbrevet:
 

"Hermed nyt fra bylaug

Fibernet Udby Ullemarke Spejlsby
Sidste opdatering fra FIBIA,  er at man forventer! At gravearbejde påbegyndes uge 2 2016, med afslutning, og tilkobling April 2016.
Du kan følge udviklingen på www.fibia.dk.vestmøn, der vil opdatere ved eventuelle ændringer, eller kontakt Stig 23700752  der er i løbende kontakt med FIBIA.

40 km.
Som den vågne borger nok har  bemærket, er 40 km. Skiltene på Toftevej-Hovedskovvej-Ullemarkevej blevet fjernet, da de ifølge Lasse Bechmann Vordingborg politi var ulovlige og  vildledende,  da der kun kan skiltes med lavere hastighed. Ved etablering af hastighedsnedsættende foranstaltninger, og det er der ikke behov for på Udbygade pt. Ifølge Lasse Bechmann.

Bylaug
Vi er i gang med opkrævning af kontingent for 2016, der i år er sat 150,00 pr. husstand ( hævet fra 100,00 til 150,00, som ,vedtaget ved sidste generalforsamling ), håber på forståelse for det både nye som gamle medlemmer.
Ønsker du medlemskab, kan du henvende til Elly 55815730, eller Stig 23700752. Vedtægter kan fås ved henvendelse til Stig.
Da vores hjemmeside ikke fungere, satser vi på at få det på .plads i det nye år."
 

Udby Times redaktion ønsker alle i Udby en god jul.


16. oktober 2015

Så er Udby Times udkommet. Du kan se den her på hjemmesiden på forsiden.Eller......

OM KORT TID VIL DU FÅ AVISEN I DIN POSTKASSE.HELT GRATIS.

BETALT AF VORES ANNONCØRER OG VORES SPONSORER, BLA UDBYBORGERE SOM HAR INDBETALT STØTTEBELØB SÅ ALLE I UDBY KAN MODTAGE AVISEN I PAPIRFORM GRATIS OG FØLGE MED I HVAD DE SKER I LANDSBYEN.

VORES TRYKKER I STEGE, BORG, HAR TILBUDT AT TRYKKE AVISEN I FARVER FREMOVER FOR SAMME PRIS. VI SÆTTER PRIS PÅ DENNE POSITIVE INDSATS FRA BORG.

 


4. oktober 2015

Hej alle Udby-borgere!
 

Fredag d. 23. Oktober kl. 1800 er der en ny omgang fællesspisning, denne gang hos Marie og Ove, Udbyvej 37, efter samme princip som sidst: Ved ankomst betales 50 kr pr person og man medbringer selv drikkelse + service og bestik.For pengene får man en gang forloren hare + dessert/kage til kaffen/teen.Hvis der nogen, som kunne tænke sig at byde ind med en kage eller dessert eller en god råkost til haren, så modtages det med kyshånd (råvarerne refunderes selvfølgelig).Der er også denne gang et loft på max 25 pers., så først til mølle-princippet gælder.Tilmelding til Marie mobilnr.:51 90 56 60 senest 3 dage før.
 

Venlig hilsen Marie og Ove


11.06.2015

Husk at tilmelde dig fællesspisning

Fredag den 19. juni

kl. 19 - 21 (ca.)

Udbygade 13

Deadline for tilmelding er mandag den 15. juni

 

Alle er velkommen, voksne, børn og unge

Kom og få et velsmagende måltid og en snak med andre Udby borgere fredag den 19. juni. Vi håber arrangementet bliver startskuddet til flere aftener med fællesspisning med jævn mellemrum.

Menuen består af hovedret, salat, brød, dessert samt kaffe og te.

Prisen er 50 kr. og halvpris til børn under 12 år.

Tilmelding nødvendigt. For tilmelding, send en sms med navn og antal deltagere til 30519777 eller læg en besked i postkassen Udbyvej 11.

Deadline for tilmelding er mandag den 15. juni.

Det er muligt at betale på forhånd med mobilePay på 30519777

eller kontant til arrangementet.

Medbring egen bestik, glas, tallerken og drikkevarer.

 

På gensyn Pia, Lizzie, Helle H og Chris


22.5.2015

Kom til Sankt Udby  komsammen 7. juni kl 14

 Kom og vær med til at fejre Sankt Udby d. 7. juni kl. 14.

 

Vi er en lille gruppe borgere, der bor i alle ender af vores lille by. Vi vil gerne slå et slag for, at vi naboer i og omkring Udby sammen byder sommeren velkommen.

 

Eftersom, at vi er mange, der allerede har faste traditioner i forbindelse med Skt. Hans, blev vi enige om, at det var helt på sin plads at fejre Skt. Udby i stedet 

 

Vi mødes på Mosehældgårdspladsen (Shelteret i Udby Skov) kl. 14.00 (vi slutter ca. kl. 17.00)

 

Tag en kande kaffe med, så har vi hjemmebag.

 

Dagen vil byde på hyggeligt samvær, bål, snobrød, spil og positiv snak ?

 

Vi håber, at rigtig mange af jer der bor i og omkring Udby har lyst til at komme i godt humør og være med til at fejre sommerens komme med naboer, og gamle og nye bekendte/venner i og omkring Udby.

 

Bedste hilsner

Annelise, Udbygade 40

Carsten & Charlotte, Udbygade 29

Helle, Udbygade 1

Helle, Kirkemosevej 22

 

Hvis I vil vide mere, så kom og spørg ?


28.4.2015

Visionsmøde i Udby blev konkret

 

Fredag 24.4 samledes nogle Udbyborgere i Udbygade 38 hos Susanne og Angus for at fortsætte dialogen om ideer til Udby i fremtiden. Ideer som vil skabe mere liv og fællesskab i landsbyen.

Det var en blanding af folk som har boet i Udby i flere årtier og folk som er flyttet til Udby indenfor de seneste år.

Som på første visionsmøde blev der snakket en del om ønsket om et fælles samlingssted. Flere havde afleveret spørgeskemaerne fra bagsiden på sidste Udby Times, og mange svarede positivt til behovet for et forsamlingslokale igen i Udby. Det er dog et stort projekt, som vil tage tid at føre ud i livet med mange små processer inden det står klar til første arrangement. Fx skal der undersøges nærmere hvilke økonomiske muligheder der er for at skabe og køre et sådant sted og vi skal være sikre på at behovet er stort nok til at sætte det hele i gang.

Andre ideer/forslag

Der kom i øvrigt også ideer om at oprette en byttecentral eller lånecentral, hvor folk kunne deles om fx cementblander, pælebor, hækkeklipper, drænspade, kloakrenser osv. Alle på mødet kunne se mening med det og flere havde konkrete redskaber de gerne ville låne ud. Næste skridt er at finde en model for organiseringen af bytte/lånecentralen.

En anden ide handlede om at dele overskudshøsten af frugt og grøntsager i Udbys haver gennem en mobiltelefonkæde.

En tredje ide var at skrive en folder om Udby og dens muligheder. Lidt i stil med den folder som Nyråd har lavet fornylig, hvor den med billeder og tekst giver et billede af alt det Nyråd har af gode oplevelser og foreninger og fællesskaber.

Og så var der en Udbyborger der forslog at de mange musikere der bor i byen kunne arrangere sammenspilsaftener og måske på længere sigt danne et Udby orkester.

Der er mange ting der kan startes på, og alt kræver tid og prioriteringer.

 

Vi blev derfor enige om at holde energien oppe fra de gode visions samtaler ved at starte med nogle konkrete, ikke så krævende projekter, som folk hurtigt kunne få nogle gode oplevelser at være sammen om. Og måske kunne disse gode ideer også betyde at flere folk fra landsbyen får lyst til at involvere sig sammen.

Vi landede på to ting der prioriteres lige nu, og konkrete personer har meldt sig til at tage fat på opgaven:

 

1. Undersøge interessen for at danne et skovlaug.

Interesserede borgere besøger Vemmelev skovlaug og får gode ideer med hjem om hvordan et skovlaug ville kunne fungere i Udby skov. Besøgsdatoen bliver i Maj, evt. 5. maj, 12. maj eller 18. maj om eftermiddagen. Kontakt Thorkild, Udbygade 40, hvis du vil med på besøget og har lyst til at involvere dig i et lokalt skovlaug.

 

2. Der blev dannet en gruppe som vil arrangere og invitere landsbyens borgere til fællesspisning i løbet af sommeren et sted i landsbyen, hvor der er plads. Det bliver billigt, og med lav pris for børn, så at også børnefamilier kan være med.

 

Derudover blev der allerede på forrige visionsmøde dannet en gruppe der arrangerer en sommerfest den 7. juni kl. 14 og en æble/høstfest i oktober, begge arrangementer er for hele landsbyen. Der vil komme flere informationer om disse to arrangementer.

 

FIBERNET I UDBY SIKRET NU!

På www.fibia.dk/vestmøn kan man nu læse at Udby, Ullemarke og Spejlsby ønskes tillykke med at have nået målet med antal tilmeldinger, således at der vil blive etableret fibernet i disse landsbyer.

Gå ind på hjemmesiden og se på kortene der viser hvor fibia indtil videre har fastlagt graveområdet.

Hvis du ikke har nået at tilmelde dig, så prøv at nå det alligevel.

venlig hilsen Udby Times


19.april 2015

AFFALDSINDSAMLING I UDBY

Hvis I endnu ikke har fået tilmeldt jer til affaldsindsamlingen i Udby på søndag 19.4, så kan I nå det endnu. Send en sms til 30519777 om antal. Børn og unge er MEGET velkomne også!
I kan også bare møde op på søndag.  
Det er ved Wedeles Hus, Udbygade 4.
Vi starter med kaffe og rundstykker kl. 11. Så deler vi os i små hold og samler affald ind i en times tid i Udby og i Udbyskoven. 
Vi har fået affaldssække fra Danmarks Naturfredningsforenings kampagnemateriale. Tag evt. handsker med.
Udby Times giver et års medlemskab af Danmarks Naturfredningsforening til den person der samler mest affald ind. 
Redaktionen fra Udby Times glæder sig til at se netop dig på søndag!

Se artiklen om arrangementet i Udby Times avisen eller på www.udbytimes.dk


25.marts 2015

Så er den nye Udby Times klar. Du kan se den på vores hjemmeside i farver allerede.

Om nogle dage får vi den fra trykkeriet og den vil blive omdelt i sort/hvid til alle husstande i landsbyen.

 


25.marts 2015

Fibiabilen er i dag i landsbyen fra kl 15-17.30 og svarer på spørgsmål og tager imod tilmeldinger til fibernet.


12. marts 2015

Trafikgruppen fra Udby deltog med et punkt om trafik på lokalrådet for Stege og omegns dialogmøde med politikere og borgere mandag 9. marts.

Trafikgruppen opfordrede politikerne og lokalrådet til at arbejde for en mere trafiksikker situation ved Klintevej/Udbyvej krydset, fx gennem at etablere en rundkørsel. Forslaget blev taget til referat og vil sammen med øvrige forslag på dialogmødet blive viderebragt til kommunalbestyrelsen.


12. marts 2015

"Naturens spisekammer" i Udby skov.

”Vordingborg Kommune har i samarbejde med lokale Udbyborgere, patientforeninger og skoleklasser på Møn skole, Stege afdelingen registreret spiselige planter i Stege/Udby skove.

Læs mere her om projekt ”Naturens spisekammer” og se hvordan du selv med din smartphone kan finde havtorn, hasselnødder, og meget andet i naturen i Vordingborg:

http://www.naturensspisekammer.vordingborg.dk/cms/site.aspx?p=29858


13. februar 2015

På Dialogmødet med lokalråd og politikere 11. februar blev der både diskuteret fibernet og vindmøller.

Politikerne nævnte at der formodentligt fremover vil være muligheder for at vælge og betale for trådløse løsninger til de boliger der ikke får fibernet lagt ind i denne omgang.Dog opfordrede de til at tilmelde sig fibernet nu, ikke mindst da det vil øge huset værdi ved evt. salg senere. 

Flere borgere fra Udby,Spejlsby, Ullemarke og Ulvshale havde taletid og gjorde opmærksom på bekymringen for både helbred, husværdier, natur og turisme, hvis der anlægges kæmpevindmøller på strækningen ved Spejlsby. Reaktionen fra Thomas Christfort(C), formand for teknik og miljøudvalget var kort sagt ikke opmuntrende. Derimod lovede Michael Smed(A), at han vil læse alle høringssvar der kommer ind, også selvom høringsfristen for ideforslaget er overskredet. I øvrigt beklagede lokalrådet at de ikke havde været opmærksomme på at udarbejde høringssvar, hvilket de vil gøre nu. Så send endelig stadig høringsvar ind til tekpost@vordingborg.dk hvis du ønsker at blive hørt. Gerne cc til lokalrådet kontakt@stegeogomegn.dk

Se evt. nærmere på både ideforslag til vindmøller og energiplan( som inkluderer vindmølleløsninger) her: 

http://www.vordingborg.dk/cms/site.aspx?p=20508

 

Husk også at bruge de to underskriftindsamlinger mod store vindmøller på Møn her ( deadline for underskriftindsamlingen vindmøller ved Nordfeld lukker i morgen søndag 14.2):

 http://www.skrivunder.net/mod_vindmoller_ved_gammelso_mose__norfeld 

 http://www.skrivunder.net/nej_til_store_vindmoller_i_vordingborg_kommune

 

venlig hilsen Udby Times


13. februar 2015

Indbrudstyve er på spil i Udby


Papirfabrikken i Udby oplyser at der i nat torsdag nat har været forsøgt indbrud i fabrikken!

Der er desværre nok nogen der tænker at indbrud er lettere i en vinterferie, hvor nogle huse står tomme fordi beboerne er ude at rejse.

Så hvis du skal afsted her i ferien så kunne en god ide være at lade noget lys være tændt, stille en bil i indkørslen og evt bede naboen om at stille sin bil i indkørslen eller tømme postkassen, lægge noget i skraldespanden og se efter huset.
Redaktionen håber at alle får en fortsat god og tryg vinterferie.

venlig hilsen Udby Times redaktion


6. februar 2015

Borgermøde om fibernet 19. marts

Tirsdag 3. februar 2015 blev der afholdt et møde mellem Udby landsbylaug, De Søndre Byer ved Mogens Bengtsson, lokalrådet for Stege og Omegn ved Søren Kraneled og Jens Tang fra Fibia.
Udby Times var inviteret af landsbylauget  til at deltage og notere og sende indholdet af mødet videre til Udbys borgere.
På mødet blev det aftalt at lokalrådet  indkalder borgerne i Udby, Ullemarke, Spejlsby og omegn til at komme til et borgermøde og have dialog med firmaet Fibia  om detaljerne om et evt. fibernet i Udby og omegn, De Søndre Byer og Stege bykerne..
Lokalrådet vil indsætte en annonce i Ugebladet for Møn i ugerne op til borgermødet.
Det blev på mødet aftalt at der afholdes borgermøde for Udby, Ullemarke, Spejlsby og omkringliggende boliger den 19.3 kl 19 til ca. 21. Det afholdes på Hotel Stege Nor.
Den 25.3 kl 15.00- 17.30 vil der holde en Fibia bil ved Wedeles Hus, Udbygade 4 og svare på spørgsmål om fibernet i dette lokalområde.
Desuden vil lokalrådet bringe annoncer i Ugebladet for Møn i perioden op til 19.3. Og der vil blive omdelt information fra Fibia til alle husstande i det område hvor det overvejes at nedlægge fibernet.
Fibia vil have nogle krav til antal af tilslutninger for at de kan tage stilling til om de kan grave fibernet ledninger ned i området.
Fibia fortalte at der allerede er en del som har meldt deres interesse i at blive tilsluttet fibernet i området.
Det er vigtigt i denne fase at ALLE der er interesserede i at få fibernet melder deres interesse enten på borgermødet, til Fibiabilen når den kommer på besøg i landsbyen eller sender en mail til moen@seas-nve.dk
I e-mailen skal du oplyse at du ønsker tilmelding til fibernet, dit navn og adresse, din e-mailadresse, dit tlf nr.


venlig hilsen Udby Times 


25. januar 2015

Jagt og vandforsyning

Kære modtager af Udby Times

JAGT
OBS! 
Der er jagt i Udby Skov i dag.
Det er meget godt at være opmærksom på når man vælger sin gåtursrute i dag.


DRIKKEVAND
Undrer dig over hvorfor der ikke var vand i hanerne i landsbyen et kort stykke tid i går lørdag?
Udby Times spurgte vandværket som informerede om at det skyldtes et brud på vandledningen i landsbyen. Det blev ordnet og der var igen vand efter kort tid.
God søndag til alle!

venlig hilsen Udby Times


17.januar 2015

Vil du tilmelde dig Fibernet i Udby?

I Ugeavisen for Møn kan du i denne uge læse en artikel om at  du kan tilmelde dig Fibernet. 
Det fremgår af avisartiklen at deadline for tilmelding er i morgen, altså søndag 18. januar 2015.
Så hvis du allerede har taget stilling til at du vil have fibernet, så kan du tilmelde dig ved at sende en e-mail til moen@seas-nve.dk
I e-mailen skal du oplyse at du ønsker tilmelding til fibernet, dit navn og adresse, din e-mailadresse, dit tlf nr.

Det er muligt at gå ind på hjemmesiden www.fibia.dk og læse mere om det, bla. økonomien i det. Fibia er en sammenlægning af NRGi og SEAS-NVE´s fiberaktiviteter.

Stig Carlsson fra Udby landsbylaug har kontaktet Udby Times og oplyst at lauget sammen med en kontaktperson fra De Søndre byer har en dialog med Fibia om fibernet i Udby, Ullemarke, Spejlsby og De Søndre byer. Der vil blive indkaldt til et orienteringsmøde med Fibia senere i år.

venlig hilsen Udby Times


12. december 2014

Så er der allerede en ny Udby Times til alle.

Se den i farve her på hjemmesiden!

Husk at støtte avisens trykning, så alle kan få et gratis ex. ind ad postkassen.

Se bankinfo på indbetaling af støttebeløb på Udby Times forside.


24.11.2014

Hvem får årets julehjerte 2014?


Landsbyens avis Udby Times overrækker traditionen tro årets julehjerte 2014 til en landsbyborger som har gjort noget godt for landsbyen i løbet af året.
Overrækkelsen og fejringen sker på fredag 28.11 kl 16.
I år bliver overrækkelsen særlig betydningsfuldt udtrykt.
Kom og vær med til at fejre endnu en person som har haft positiv betydning for vores landsby.
Alle er velkomne. Det sker i Wedeles Hus, Udbygade 4

venlig hilsen Udby Times